torsdag 15 april 2021

Bli förflyttad i anden = astral projicering

 Bli förflyttad i Anden

Denna lära bygger de på två olika händelser och verser i bibeln. Vi börjar från början, vilket är i Hesekiel 8:3. Hesekiel blev förd i en syn, det står inte att Gud bokstavligen lyfte upp honom och vips så var han fysiskt i Jerusalem. Även om Gud kunde göra det och fortfarande kan.

Hes 8:3 Och han räckte ut något som var bildat såsom en hand och fattade mig vid en lock av mitt huvudhår; och en andekraft lyfte mig upp mellan himmel och jord och förde mig, i en syn från Gud, till Jerusalem, dit där man går in till den inre förgården genom den port som vetter åt norr, där varest avgudabelätet, det som hade uppväckt Guds nitälskan, hade sin plats.

Gud kommer att tala till sitt folk genom översättning och transporteras i Guds ande. Vi måste omfamna och bibliskt förstå dessa hög nivå profetiska sätt som Gud talar till sitt folk på. Det finns demoniska och förfalskade möten som astral projektion, men jag kommer att fokusera kort på gudomliga översättningar, transporter och fångas upp, vilket är bibliska termer och upplevelser av Guds Ande. Nedan kommer jag att dela tre olika sätt som Gud kommunicerar till oss profetiskt genom det övernaturliga:
1. Översättning är Gud som rör din ande.
2. Transport är Gud som rör din fysiska kropp
3. Att bli upptagen är att Gud flyttar av din ande eller naturliga kropp till det himmelska riket.
Hakeem Collins”

Vad i hela friden menar han med översättning och transport? Ärligt talat så begriper jag det inte. Översättning = Gud rör vid min ande?????????? Rena snurren, vad i hela världen alla dagar menas med detta?

Kommunikation från Gud = Gud talar till oss genom sitt ord, den Heliga skrift. Det sker inte genom hörbara ord, förflyttningar eller översättningar. Om Gud talar till oss genom hörbara ord, så är det genom en profetia följd av ett uttydande. Gåvorna är givna till församlingen och det är inte ofta som vi får personliga tilltal ens i församlingen, och det gäller i synnerhet inte i vår ensamhet hemma.

Helt klart är att han har noll urskiljning,för då skulle han se att detta är inget annat än astral projicering. Men om igen, vad i hela världen menas med gudomliga översättningar och att det är detsamma som att Gud rör vid vår ande?

Filippus är den andra som de bygger det på Apg 8:26-40. Filippus blev ombedd av en ängel att ta sig till vägen mellan Jerusalem och Gaza, där träffade han hovmannen i vagnen och förklarade det skriftens ord från Jesaja 53 som hovmannen läste. Efter att mannen blivit döpt, följer vers 39, så fördes Filippus bort därifrån av anden.

Apg 8:39-40 Men när de hade stigit upp ur vattnet, ryckte Herrens Ande bort Filippus, och hovmannen såg honom icke mer, då han nu glad fortsatte sin färd. Men Filippus blev efteråt sedd i Asdod. Därefter vandrade han omkring och förkunnade evangelium i alla städer, till dess han kom till Cesarea.

Så på ett ställe händer detta, då måste det vara något som sker hela tiden? Jag säger inte att Gud inte kan göra detta än idag, jag är snarare helt övertygad om att han kan det.

Gud använder fortfarande dessa typer av övernaturliga möten för att tala till oss idag. Även om vi inte kan få denna typ av upplevelser att hända, kan vi positionera oss och göra oss tillgängliga genom att ta bort tvivel och otro. Om vi bara skulle tro, är alla saker möjliga.” Det är mycket viktigt att förstå att vi kan höra Guds röst när vi har dessa möten på hög nivå. Gud tillåter inte att vi får dessa erfarenheter förgäves. Hakeem Collins

Positionera oss för att ta bort tvivel och otro? Hur i hela världen ska detta hjälpa en kristen. Ordet är det har den förvandlade kraften och den är nyttig för allting. Det är skriften som visar oss vägen.

2 Tim 3:16 All skrift som är ingiven av Gud är ock nyttig till undervisning, till bestraffning, till upprättelse, till fostran i rättfärdighet, så att en gudsmänniska kan bliva fullt färdig, väl skickad till allt gott verk.

Sedan jag var en ung kristen har jag hört folk prata om Filippus transport i Anden, och jag ville ha samma typ av möte. Jag undrade hur det skulle vara. Jag har översatts och transporterats till platser i anden men inte fysiskt som Filippus. Jag har inte så många av dessa typer av möten, men när jag har det förändras jag för alltid! Vi kan göra oss tillgängliga för dessa upplevelser genom att helt enkelt säga till Gud att vi underkastar oss hans vilja och är redo att användas av honom hur han än önskar. Hakeem Collins”

Jag har tagit bort en del annars blir det för långt, men han säger att han gick till skriften för att checka, och ändå så är det inte rätt, utan fel. Men jag får erkänna att han får det att låta väldans trovärdigt Det som är besvärligt är inte att se igenom de uppenbara felen, det behöver vi inte så mycket urskiljning för att göra. Det är när det låter nästan rätt som problemen uppstår.

Egentligen räcker det mer än väl med denna person, men tyvärr så har jag ytterligare en liten snutt av en annan som jag inte hittar något namn på.

2 Kor 13:14 säger: ”Herren Jesu Kristi nåd och Guds kärlek och den Helige Andens gemenskap är med er alla. Amen." Ordet översatt med "gemenskap" är från grekiska "koinonia" och bland synonymerna hittar vi "kommunikation". Transport är ett av kommunikationssystemen.

Aposteln Paulus bad att kyrkan aktivt skulle uppleva gudomlig Helig Andes transport. Sådana manifestationer är inte begränsade till sidorna i Bibeln. När du ger efter för Anden och låter honom få sin väg i ditt liv, det finns inget som säger hur mäktigt han skulle kunna använda dig. Utöver att bli fysiskt rörd av honom, kan du transporteras gudomligt i anden för att utföra gudomliga uppgifter i avlägsna länder.

När du ber till den Helige Ande i din bönegarderob, kan du i samma stund röra liv och ändra saker tusentals mil bort! Var inte för svag för att be, för Anden vill använda dig för att röra vid människor och platser utanför din fysiska räckvidd.”

Här får han (mörkhyad man, hittar inget namn) vrida texten ordentligt för att förespråka detta; vilket delvis är varför jag ville ha med det.

2 Kor 13:14 Vår Herre Jesu Kristi nåd, Guds kärlek och den helige Andes gemenskap vare med er alla. Folkbibeln 2015

Han tar ordet från grekiska "koinonia" och letar bland synonymerna för att hitta "kommunikation", går vidare i tanken och kommer fram till att transport är ett av kommunikationssystemen. Och på det viset så landar han i att Paulus aktivt bad för att vi skulle uppleva den Helige Andes transport. Snacka om mästerlig förändring av ordet.

Stora problemet är att vi är förbjudna att ta bort och lägga till.

5 Mos 4.2 I skolen icke lägga något till det som jag bjuder eder, och I skolen icke taga något därifrån; I skolen hålla HERRENS, eder Guds, bud, som jag giver eder.

5 mos 12-32 Allt vad jag bjuder eder, det skolen I hålla och göra. Du skall icke lägga något därtill och icke taga något därifrån.

Det är egentligen en astral projicering vi talar om här, det är en praktisering som vi som kristna är förbjudna att göra. Det är helt obibliskt. Bara för att det hände i bibeln, vilket visar för oss att Gud kan göra det om Han anser att det behövs, så betyder det inte att det kommer hända oss. Och vi kan inte göra det till en lära eller praktisering då det inte är det.

Källor: https://www.destinyimage.com/blog/2019/12/06/being-transported-in-the-spirit

https://christiandevotional.com.ng/holy-ghost-transportation/ originalspråk engelska



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Teofostiska bönministeriet

Av Martin och Deidre Bobgan 1 augusti 2004 Inre helande översatt och inlagt med tillstånd Namnet Theo f osti sk finns kvar. Men istället f...